TAPAHTUMAT 2020

- Perinteinen vappuaamu Kaharilla 1.5.

- Mairen päivä 1.8.

• Hartaushetki kirkossa klo 11
  • kukkien lasku Mairen haudalle
  • pop up -kahvila Kaharilla klo 12 - 16

- Kaisan wirsi -veisuuyhtye esiintyy Kaharilla 15.8.

• Tervetuloa ainutlaatuiseen musiikkitapahtumaan Kaharille, jossa kuulet unohdetusta noormarkkulaisesta Kaharin talon emännästä Kaisa Juhantyttärestä (1782-1856). Kaisalla oli tuon ajan kansanihmiselle harvinainen kirjoitustaito ja hän teki virsisanoituksia. Kaharilta löytyi aikanaan Kaisan muistikirja, jossa oli sanoitukset 12 virteen.
  • Esiintyjänä meillä on Kaisan wirsi -veisuuyhtye, jonka on perustanut Sinikka Kontio. Sinikka toimii Sibelius-Akatemian kansanmusiikkiosaston lehtorina. Ryhmä laulaa vanhan veisuutyylin mukaisesi improvisoiden. Ryhmän jäsen Kaisa Kautto on tehnyt gradun Kaisa Juhantyttärestä ja hän kertoo meille talon emännästä ja kirjoittamisen merkityksestä Kaisalle 1800-luvun alkupuolen kylässä.
  • Kaharin kannatusmaksu 20€/ hlö. Maksu sisältää kahvituksen. Kesto noin 2 h. Rajoitettu osallistujamäärä. Ennakkoilmoittautuminen 12.8. mennessä: tuekberg@gmail.com tai soittamalla Tuulialle numeroon 050-3800480.

- Alvar Aalto -viikon tilaisuus Kaharilla la 22.8.

• Alvar Aalto viikon kunniaksi järjestämme Kaharilla pop up-kahvilan lauantaina 22.8 klo 12 - 16, Museotie 14. Tervetuloa nauttimaan herkullisista leivonnaisista ja samalla pääset kurkistamaan Mairen kammariin.
  • Myynnissä myös vapaaehtoisvoimin tehtyjä vihtoja, jotka kestävät useita vihtomiskertoja.
  • Järjestäjä: Noormarkun kotiseutuyhdistys.
  • Tapahtuman tuotto menee Kaharin ylläpitokustannusten kattamiseen.

- Pop up -ravintola 5.9.

• Perinnepäivien vierailijoiden sekä tapahtuman vapaaehtoisten turvallisuuden takaamiseksi kotiseutuyhdistyksen perinnepäivätoimikunta on päättänyt, että perinnepäivien sijaan Kaharilla vietetään pop up-ravintolapäivää
  • Tervetuloa Kaharin pop up-ravintolaan lauantaina 5.9. klo 10-16 (Museotie 14 Noormarkku)! Lounaaksi tarjolla itsetehtyä jauhelihasoppaa ja jälkkäriksi kuuluisaa Elinan itsetehtyä pullaa. Kaffepannu on kuumana koko päivän
  • Tule tukemaan kotiseututalo Kaharin toimintaa ja houkuttele ystäväsikin mukaan. Luvassa myös musiikkia ja talkoovoimin tehtyjä perinnetöitä. Miten olisi perinnevihta mökkituliaisiksi tai kiehiset pukinkonttiin?
  • Seuraamme COVID-19 tilannetta ja toimimme annettujen ohjeiden mukaan.

- Noormarkku-viikko vko 41, 5. - 11.10.

• johtokunnan enemmistön päätöksellä Noormarkun kotiseutuyhdistys ei ole tänä vuonna järjestämässä Noormarkku-viikon tapahtumia.

- Yhteislaulutilaisuuksia

- Iltamia